Deppe

Alla inlägg under januari 2012

Av Svärd - 26 januari 2012 00:25

Jaha då var det sista året här då.. Växthuseffekt, super stormar, staffanstupa rasar, kometer är nära, maya kalendern tar slut, solstormar och godzilla? HAHAHAH ja mycket är det som ska hända detta år.. Vet faen inte hur man ska se på allt..  Teorierna om maya kalendern tycker jag är helt oslagbar.. Som att de slutade precis exakt när jorden ska gå under.. hur kunde de veta det?? Nog att maya folket har gjort en hel del häftiga saker som kan verka lite spooky men veta när jorden går under tror jag är lite bullshit faktiskt.. JAg tror ju snarare att den jäveln som gjorde den där kalendern tänkte: " Jag kan nog fortsätta med det där imorgon.. Jävlar vad en öl skulle sitta fint nu! " Och sedan helt enkelt glömde bort skiten med några öl under hatten.. Det tycker jag verkar vara mer troligt än att han tänkte: " Japp det var det.. Så där länge ska livet vara.. My work here is done!!!"


Sen vad det gäller allt annat så går mina egna teorier ganska brett isär.. Växthus effekten tror jag mer blir jordens reset än en undergång. Jag tror att det kommer bli lite varmare och nordpolen kommer att smälta lite, sen kommer det smält vattnet att röra sej söder ut och stoppa golf strömen vilket kommer leda till att det kommer att bli bra mycket kallare i nord länderna och det i sin tur kommer att trigga igång en ny istid.. Vilket skulle vara hemskt och bra på samma gång.. Det skulle ju leda till att det blev massflykt söder ut mot ekvatorn som i stort sett skulle vara den sista biten av land som inte skulle vara is täckt.. För att komma till det som både är bra och hemskt på samma gång. Så skulle det i sin tur utrota väldigt mycket av mänskligheten, med svällt, sjukdomar, anarki och panik.. Det skullel inte finnas vård för alla och glädjande nog tror jag inte att pengar skulle avgöra för vilka som skulle dö eller inte.. För pengar skulle varar betydelslösa då.. Det mesta i elektronisk väg skulle ju vara utslaget.. Och om du nu hade pengar.. Skulle du då köpa mat som inte finns eller medicin som inte kan tillverkas??? Äntligen skulle det som skapar mest problem i världen, vara just ur världen... Vi skulle gå tillbaka till jakt och byteshandel.. "Jasså du kan jaga, kanon.. Jag kan snickra! Om du skjuter en jävla råtta åt mej, så sätter jag en spik i två plankor åt dej!" Jag tror att när de flesta människor har dött och det finns så vi kan ta hand om varandra, så skulle jorden nog bli en mer human plats att vara på..Och vi skulle kunna få börja om.. Gör om, gör rätt!!


Men det är ju bara i mitt huvve!!


Verkar bli ett bra film år i år dock!   



Presentation

Glad och fundersam kille som gillar filosofi och diskussioner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

The Book


Ovido - Quiz & Flashcards