Deppe

Alla inlägg under januari 2010

Av Svärd - 30 januari 2010 13:26

Oj oj oj.. Det bränner skapligt i bennen nu, var ute på en 3 timmars promenad igår.. Mycket trevligt och så, men jävlar vad ont det gör idag..

Sitter hos en kompis nu och väntar på att vi ska ut till hanns mor och äta mat.. Dillkött skulle det tydligen bli, har aldrig ätit det och ser fram emot att prova på det. Imorgon nfår jag träffa flickan min igen.. Tråkigt det här med varannan veckas umgänge, men förhoppningsvis så pågår det väl inte så länge till..


Av Svärd - 29 januari 2010 03:16

Var ner på polisstationen idag.. Blev ju inge klokare av det nåe.. Försökte kolla om mitt åtal blivit nerlagt men fick reda på att utredaren inte var tillbaka förän imorgon.. Men jag hoppas att allt är löst snart, börjar bli sååå fruktansvärt trött på alllt som händer runt i kring mej. Vill ju bara komma igång och leva mitt liv igen, men allt får hålla på sej till det här är klart..


Var på sjkhus här om dagen.. Jobbig värre trodde det var den "blinda tarmen" som min far sa så fint, som var på väg åt helvete.. Sen trodde de att det var bukspottkörteln som var på väg att gå åt helvete, men till slut visade det sej vara en inflamation på tarmm väggen "bara"... Så det blir till att vara försiktig med maten ett par dagar fram över..


Annars så rullar väl mitt liv på i sakta tempo framåt iaf... Så jag vet helt ärliigt inte vad mer jag kan berätta i dagsläget om jag ska vaara helt ärlig.. Men jag skriver trolligtvis när något nytt händer eller att jag har något att berätta eller så.. Tyvärr låter jag er inte ta del av mina djupaste hemligheter, eller mina absolut aktiva saker som händer i mitt liv.. Men jag tycker än så länge att det känns fel att berätta det för hela världen just nu iaf...

Av Svärd - 25 januari 2010 21:32

Fick ett mess från gumman där hon sa att hon ville prata med mej och att det var viktigt.. Hmm undrar vad det är som hänt, kanske blir utsparkad igen.. Eller nått, vet inte hur jag ska kunna prata med henne heller då jag inte har några pengar på min nalle och hon inte har internet..

Blev ju lite nervös av det här nu... Hoppas att allt är som det ska..


blir kanske en fortsättning på det här... jobbig den.....

Av Svärd - 25 januari 2010 19:38

Oj vilken jobbig dag idag. Har haft så fruktansvärt ont i magen hela dagen. Skulle nog inte ha ätit så mycket jordnötter igår, men jag var ju hungrig och det var ju så gott.. Hade ju inget annat att äta hemma heller he he he, men sista gången jag äter så mycket ialla fall.. Var på stan en sväng idag och tog en snabb fika trevligt det serru.. Sen har jag bara varit hemma, efter 2 koppar kaffe och en redan orolig mage kändes det som om det var den bästa plan jag haft på länge.. Hoppas baraf att jag är bättre i morgon.. Men då kommer ju rök suget istället då mina cigg är slut nu.. Tjatigt värre..


I övrigt är väl allt som vanligt inge pengar, inge mat, sova dåligt och ångest hela dagarna.. Tror väl inte att det kan bli bättre ha ha ha.. Ja ja, man ska inte klaga det finns alltid folk som har det värre, men lite tjatigt är det..


Av Svärd - 22 januari 2010 18:54

Det verkar som om karusellen aldrig kommer att sluta snurra någongång, det börjar bli väldigt påfrestande och drygt nu.. Hela tiden nya anklagelser och rykten, hatar att ingen i den här lilla jävla byn kan sköta sina egna liv och sluta sprida skit om andra.


Är era liv så jävla ointressanta att ni måste hitta på saker om andra??


Är så trött hela tiden nu om dagarna, går omkring med ständig ångest som aldrig verkar att släppa. Har börjat få smärtor i bröstet åxå, i måndags (tror jag det var) då trodde jag på riktigt att mitt liv var över. Hade jätte ont i bröstet och började få "stickningar" i vänster armen. Och alla vet ju att det är ganska starka tecken på att infarkten är på väg. Sen har jag ju inte tagit hand om min kropp exemplariskt,stressar, dålig på att motionera, 10-20kg övervikt, röker, äter fel och sover dåligt. Sen berättade min mor (om jag hörde henne rätt) att vi hade inte så starka hjärtan i släkten.. Så det står väl inte på för än man kolar nu he he he.. Har ju inte ens fyllt 30 än.. Känns lite jobbigt det..


Just nu så sitter jag själv och funderar och kollar på handbollen på tv, väntar på att tjejen ska komma hem. Men det gör hon nog snart, men man vet aldrig.


Vet inte riktigt vad som händer sen. Men då pumpen är som den är försöker jag att inte stressa upp mej alldeles för mycket. Så det blir väl till att ta det lugnt, duscha och kolla på nåen film kanske.


Nej, just nu så tycker jag att mitt liv är lite mer jävligt än jag förtjänar. Kan inte förstå vad jag har gjort, men finns tidigare liv så måste jag ha haft ett riktigt bra ett då..


Sen tittade jag på debatt på tv igår, det var bla om P3 guld galan.. Att vi orkar att engagera oss om hur många kvinnor det är som presenterar artister och priser. Små skrattade till och med lite när jag hörde att det bara var män i juryn och att män bara röstar på män. Missförstå mej inte, jag är för jämnställdhet!! Och jämnställdhet i mina ögon är att det är lika för alla oavsett om du står eller sitter när du kissar, det spelar även ingen roll om du är svart eller vit.. Men när vi börjar uppmärksamma köns fördelningen så extremt tycker jag att det gått lite långt. Jag tycker att kvinnor kan och kvinnor ska. Men jag tycker även att en man inte ska bli förbi sedd bara för att han är man.

Jag tycker inte att kvotering och "män har styrt i 1000år och nu är det vår tur" resonemanget håller riktigt.

Nej, lika rättigheter för alla och rätt person på rätt plats! Det är vad jag står och tror på..

Av Svärd - 21 januari 2010 16:02

Nu har det varit en riktigt bra dag bara fika hela dagen och inge speciellt direkt på dagens schema.. Var med flickan till synsam för synundersökning, vilket senare resulterade i att hon nu mer är "lagligt blind" ha ha ha ha... Så nu har vi brillor bägge två åldern börjar att göra sitt, man blir ju tyvärr inte yngre!!


Men nu blir det lite samtal och mer fika, hmmm undrar när det blir nåe riktigt att äta idag?? Träffade mor och far på stan, får för hoppningsvis go middag på söndag!! Alltid trevligt att vara bjuden på middag dit.


Börjar fundera över en massa saker som livet berör, både lätta och omöjliga tankar.. Tycker att det är lite skönt att filosofera om saker som inte känns aktuella nu när saker och ting är så hektiska runt mej.. Härligt att tankarn kan vandra iväg åt andra håll igen åtminstonde för en stund..

Av Svärd - 15 januari 2010 23:33

Har haft en ganska bra dag idag.. Vaknade ganskam tidigt och fick göra min röst hörd äntligen.. Sedan bar det av hem till mor och far min för en trevlig eftermiddag/tidig kväll som rundades av med lite tärnings-spel  och  Americas Funniest Homevideos.. När jag kom hem var jag tvungen att stilla mitt dator begär som jag har haft hela dagen, ha ha ha ha....


Men nu ska jag lira lite och krypa ner med nån schysst rulle...

Av Svärd - 14 januari 2010 00:28

Nu jävlar har cirkusen anllänt till staden.. Börjar misstro vårat rättsamhälle ganska starkt, när de inte kan göra riktiga utredningar.. Och jag tycker ju att ska man ha polis yrket bör man ju ha någon form av person kännedom. Jag förstår inte hur man kan hålla ett förhör med en rädd 4a åring i en halvtimme och tro att man fått ur henne saningen, framför allt när en idiot står utanför och hjärn tvättar henne att seja saker som inte är sanna.. Jag förstår inte hur man kan utsätta ett barn för den pressen.

Jag tycker inte att man är vuxen nog att ta hand om ett barn om man håller på så. Jag menar är det inte barnet du ska bry dej om i första hand och se till att hon inte far illa. Hon kan ju eventuellt få psykiska skador som kommer att följa med henne länge, om inte hela livet.

Och att poliser och utredare inte kan se vad som försigår tycker jag är ett skämt. Det är deras jobb, de ska vara utbildade för sånt. Jag har snart inget förtroende för våra polis myndigheter och då har jag ndå en kusin som är polis och jag själv jobbar som vakt, och tänker vidare utbilda mej.

Men så som det här ärendet har behandlas så kan jag inte mer än skratta när jag vet att skatte pengarna går till dem.. De är så bortkastade pengar.. Lägg ner de pengarna på psykvård istället, för jag vet några personer som verkligen skulle behöva det..

Det är så svårt att beskriva ilskan som jag går och bär på, efter denna förolämpning, besvikelse, förnedring, förtal och orättvisa jag blivit utsatt för.. Jag är bra mycket bättre än honom, jag bryr mej faktiskt om lill trollet som om hon var min egen dotter.

Medans det osar svart sjuka och hämd begär ifrån honom..


Jag hoppas verkligen vårat rättssytem inte är så här illa som jag tror att det är och att vindarna vänder snart. Att rättvisan gör sej hörd och träder in!!


Presentation

Glad och fundersam kille som gillar filosofi och diskussioner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

The Book


Ovido - Quiz & Flashcards